Göz Kayması Gözlükle Düzelir Mi?

Göz kayması problemi, her yaş grubunda görülebilen ve ilerlemesi halinde göz sağlığını olumsuz yönde etkileyebilen bir sağlık problemidir. Her iki gözde de görülebileceği gibi sadece tek bir gözü de etkileyebilen bir hastalıktır.

İki göz arasındaki paralelliğin kaybolması ile karakterize olan göz kayması, çeşitli faktörlerden kaynaklı meydana gelebilir. Temelinde yatan ana nedene bağlı olarak göz kayması tedavisinde farklı yöntemlere başvurulur. Birçok hastalıkta olduğu gibi göz kaymasında da erken teşhis ve müdahale tedavi sürecini kolaylaştıran unsurlardır.

Özellikle çocukluk çağında göz kayması oluşması halinde erken müdahale ile göz kaymasının ilerlemesi ve göz sağlığını olumsuz yönde etkilemesi durdurulabilir. Bu noktada kesin çözüm olarak göz kayması ameliyatları akıllara geliyor olsa da gözlük de şaşılık probleminde önemli bir tedavi yöntemidir.

Miyop veya hipermetrop gibi bir görme probleminin olmasına bağlı göz kayması gelişiyor ise bu kırma kusurlarına yönelik bir gözlük kullanılması gerekir. Gözlük kullanımıyla beraber göz kaymasında düzelme gözlemlenebilir. Göz kaymasının temelinde farklı bir sağlık problemi yer alıyorsa ana tedaviye ek olarak yine göz kaymasına gözlükle müdahale edilebilir. Bazı durumlarda doktor prizmalı gözlüklere başvurabilir.

Gözlük Tedavisinde Dikkat Edilmesi Gerekenler

Şaşılık tedavisinde gözlük tedavisine başvurulacağı zaman genellikle gözlük uygulamasıyla beraber gözün kapatılması egzersizleri de uygulanabilir. Koordineli bir şekilde işleyen bu tedavi sürecinde kapama tedavisiyle göz zayıflığının azaltılması hedeflenir. Gözlük tedavisiyle ise göz kaymasının önlenmesi sağlanır.

Gözlük tedavisine başlanması halinde doktorun önerdiği sıklıklarda muayeneye gidilmesi tedavinin ana noktalarından biridir. Şaşılık tedavisi gözetim altında tutulması gereken bir tedavi sürecidir. Tedaviden beklenilen verimin alınamaması halinde cerrahi müdahalelere başvurularak göz tembelliğinin oluşması önlenmelidir.

Düzenli ve doğru dereceli gözlük kullanımı tedavi başarısını direkt olarak etkiler. Doktor önerilerine uymamak beraberinde tedaviyi başarısız kılacağından yine şaşılık ameliyatına başvurulmasını gerektirebilir.

Şaşılık

Göz Kayması Tedavisinde Ne Zaman Ameliyata Başvurulur?

Göz kaymasının derecesi, hastanın yaşı ve göz kaymasına neden olan ana nedene göre tedavi süreci planlanır. Göz kaymasının ciddi bir derecede olması ve beraberinde göz tembelliğinin gelişmesi halinde süreç uzatılmadan ameliyat yöntemlerine başvurulur.

Göz kayması ameliyatları göz kayması tedavisinde en hızlı ve etkili çözümlerden biridir. Genellikle tek bir ameliyat ile tedavi sağlanabilirken bazı durumlarda ameliyatın tekrarlanması gerekebilir.

Erken teşhis ile gözlük tedavisine başlanılması halinde hastanın tedaviye yanıtı belirli aralıklarla doktor tarafından takip edilir. Belirli bir süre ardından hastanın herhangi bir iyileşme kat etmesi veya gösterdiği iyileşmenin beklenenden çok daha yavaş olması halinde şaşılık ameliyatına başvurulabilir. Ameliyatsız bir şekilde tedavinin sağlanması adına göz kayması belirtisi gösteren kişilerin bu durumu aksatmadan bir göz hastalığı uzmanına danışması büyük bir öneme sahiptir.

göz kayması ameliyatı whatsapp iletişim hattı

Göz Kaymasında Erken Teşhis ve Tedavinin Önemi

Göz kayması genellikle çocuklukta gözlemlenmeye başlar. Çocukluk çağındaki göz kaymalarının sık görülen tipi hipermetropa bağlı içe doğru kaymalar olup ilk tedavisi gözlük ile sağlanır.

Göz hastalıkları uzmanı tarafından gerçekleştirilecek olan muayenede doğru göz numarasının saptanması tedavi başarısını direkt olarak etkiler. Doğru gözlük ve düzenli kullanım ile göz kayması tedavisi ciddi bir ölçüde sağlanabilir. Erken müdahaleyle başlanmış tedavilerde kişinin yaşı ilerledikçe göz numarası azalabilir.

Ergenlik döneminden itibaren yetişkinlik dönemine doğru ise kişiler gözlüksüz bir yaşam sürebilir. Çocukluk döneminde çocuğun gözlük tedavisine tepki vermemesi halinde göz kayması ameliyatlarına başvurulur.

Erken teşhis ve müdahale yetişkin yaştaki kişiler için de geçerlidir. Yaşla beraber gelişen göz kayması genellikle gözdeki görme problemlerinden kaynaklı gelişir. Yetişkinlerde dışa doğru göz kayması gözlemlenmesi daha olasıdır. Bu tür durumlarda genellikle direkt olarak cerrahi işlemlere başvurulur. Ameliyat ardından kayma ciddi bir oranda düzeltirken göz tembelliği oluşmasının önüne geçilebilir.

Göz kayması tedavisinde gözlük kullanımı bebekler için de geçerlidir. Genetik faktörler veya doğuştan gelen çeşitli sebeplerden kaynaklı olarak bebeklik döneminde de şaşılık gözlemlenebilir. İlk 4 aya kadar ara ara oluşan şaşılıklar normal kabul edilirken dördüncü aydan itibaren şaşılığın devam etmesi halinde bebeğe göz kayması tedavisi uygulanması gerekebilir.

Bebeklik döneminde de göz kaymasının düzeltilmesi için bebekler için özel tasarlanan gözlüklerden faydalanabilir. Yine düzenli olarak göz kapatma egzersizleri uygulanması üzere göz bantları kullanılır. Her 2 tedaviyle beraber göz kaymasında ciddi bir iyileşme sağlanabilirken bazı durumlarda cerrahi müdahalelere başvurulması gerekebilir. Göz kayması ameliyatı bebeklik döneminden itibaren her yaş grubunda uygulanabilen ameliyatlardır.

Göz kayması hakkında sorularınız için bize Whatsapp iletişim hattımızdan ulaşabilirsiniz.

whatsapp iletişim hattı

Göz Kayması Tedavisinde Ne Kadar Süre Gözlük Kullanılması Gerekir?

Gözlük tedavisi tamamıyla kişiye özgü bir tedavidir. Düzenli gözlük kullanımı ile göz kayması tedavisinde ciddi bir başarı elde edileceğinden kişinin hayatında gözlüğe ihtiyaç duyduğu aralıkta azalabilir. Çocukluk çağının başında başlanan ve erken müdahale fırsatı yakalanmış tedavilerde gözlük tedavisi daha kısa sürede yanıt verir.

İleri yaşlarda tedavi planlanması yapıldığında ise gözlük tedavisi daha yavaş bir ilerleyişe sahip olabilir. Bundan dolayı ne kadar süre gözlük kullanılacağına yönelik kesin bir süre belirtmek uygun değildir.

Instagram’da bizi takip etmek için tıklayınız.

Kaynaklar Şaşılık